Agility söker platschef till logistikcenter i Göteborg

Agilitys logistikcenter i Göteborg expanderar kontinuerligt och vi söker nu en platschef med huvudgripande ansvar för att våra kunder ska få överenskommen service och kvalitet samt för att utveckla verksamheten i enlighet med företagets strategi och mål.

I platschefsrollen ingår:

  • Att ha personalansvar för ca 30 medarbetare. Det innefattar att leda och fördela arbetet på arbetsplatsen. Du kommer att ha hjälp av lagerchef, kundservicechef och teamleaders i det dagliga arbetet. Du ska säkerställa att alla får medarbetarsamtal och kompetensutveckling i verksamhetens riktning. I rollen ingår också ett arbetsmiljöansvar där du ska driva arbetet framåt i enlighet med de lagar som omfattar verksamheten.
  • Våra kunder är nyckeln i verksamheten och du kommer att ha regelbundna möten med verksamhetens viktigaste kunder, göra sambesök med säljare och förhandla om gällande kundavtal.
  • Vidare ska du säkra att våra operativa processer efterföljs, analysera produktivitet och kvalitet och aktivt arbeta med förbättringar av verksamheten.
  • Som platschef har du resultat- och budgetansvar för verksamheten.

Vi vill att du besitter följande kvalifikationer:

  • Universitetsutbildning inom ekonomi, internationell handel eller logistik
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom internationell handel, logistik eller producerande industri
  • Mycket goda engelskakunskaper i tal och skrift
  • Goda IT-kunskaper, främst inom MS Excel samt EDI och lagersystem

Personliga egenskaper som eftersöks:

Vi söker en coachande lagspelare med entreprenörsanda, det är viktigt att du är driven, utåtriktad och känner ett personligt ägandeskap för verksamheten.


Låter det spännande? Välkommen med din ansökan!

För mer information, kontakta Johan Lindahl, Director, Supply Chain Solutions, på telefon 073-620 15 49.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast/efter överenskommelse. Vi vill ha din ansökan – personligt brev och CV – senast 10 januari 2016, via e-post till: jlindahl@agility.com

 


Avdelningschef sjöfrakt import, distrikt väst

Som avdelningschef ansvarar du för att leda och utveckla sjöimportavdelningen så att fastställda budget-, kvalitets- och produktivitetsmål uppnås för avdelningen samt säkerställa att rutiner och instruktioner efterlevs. Du har personalansvar för ett kompetent team bestående 7 medarbetare. Du rapporterar direkt till Distriktchef och ingår i distriktets ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter

Som avdelningschef brinner du för sjö import!

  • Du deltar i nykundsbearbetning tillsammans med säljare, svarar på prisförfrågningar och säkerställer en bra implementering av nya sjöimportkunder.
  • Du deltar i budgetarbete, säkerställer att rätt månadsbokslut kan redovisas för avdelningen i Control, analyserar TB-listor och resultat samt säkerställer att ekonomiska rutiner efterlevs.
  • Operationellt hanterar du ett antal egna kunder, leder och fördelar arbetet i gruppen och säkerställer att operationella rutiner efterlevs. Du genomför såväl medarbetarsamtal som lönesamtal med dina medarbetare.

Din bakgrund

Vi söker dig med minst 3-5 års erfarenhet av importspedition och dokumenterad ledarerfarenhet. Som person trivs du i en föränderlig miljö och har lätt för att samarbeta med andra kollegor, är positiv och lösningsorienterad. Du har goda ledaregenskaper har förmågan att hålla många bollar i luften.

Känns det spännande? Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du vår distriktchef Anna-Carin Lindberg, telefon 0766-44 52 01.Vi ser fram emot din ansökan snarast men senast den 31 december till: ctorstensson@agility.com.