Agilitys Tullavdelning behöver förstärkning omgående och fram till och med mars 2018. Tullavdelningen består idag av sju medarbetare placerade i moderna lokaler i Kista.
Arbetet kommer i huvudsak att bestå av att handlägga import-, export- och transitärenden, intrastat och underlag till momsredovisning. Du kommer att göra avdelningens fakturering, arbeta med uppföljning, kontroller och övriga administrativa arbetsuppgifter.

Vad har du för utbildning?
Vi ser gärna att du har någon form av utbildning inom ekonomi, juridik eller logistik.

Vad har du för erfarenhet?
I rollen som tulldeklarant har du nytta av arbetslivserfarenhet inom internationell transport och logistik. Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i både tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, samt erfarenhet från olika typer av affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av eller stort intresse för arbete med siffror och statistik. Mycket meriterande är om du har erfarenhet av databashantering. Meriterade om du tidigare arbetat i något tullsystem, Agility använder sig av LIS.

Hur är du som person?
Som person är du självgående, analytisk och noggrann i ditt arbete och har ett uttalat sinne för siffror. Du tycker om att ha kundkontakter samt uppskattar ett nära samarbete med dina kollegor.

Vänligen kontakta nedanstående personer om du har frågor eller vill ha mer information om tjänsten. Ansökan skickas till båda e-postadresserna, helst så snart som möjligt dock senast 20 maj, tillsättning sker löpande.

Niclas Lindmark, Team Leader/ Customs Consultancy Specialist
NLindmark@agility.com
Tel: 08-578 881 22

Charlotta Sandahl, Customs Brokerage Manager
CSandahl@agility.com
Tel: 08-578 881 16